Page 1 of 1
2jzge vs 2jzge
Posted: 19 Oct 2014, 21:28
by Marc
Ja jullie lezen het goed, ik ben geen T vergeten.
Maar mijn vraag is: ik heb een lexus met de 2jzge deze heeft 215pk, nu staat er op wikipedia dat deze motoren gemaakt zijn met 215 tot 230pk. Dus kortom waarop is mijn blok afgeknepen ? Is het een simpel inlaat/uitlaat of zit het in de ECU.
De lexus is naar mijn weten niet te chippen omdat de ecu alles na een tijdje weer zelf overschrijft.
Posted: 05 Nov 2014, 20:32
by Patrick
Zal per land / toegepast model verschillen. milieu eissen, wel/geen kat. en misschien wel andere nokkenassen ofzo. maar waarschijnlijk alleen iets in de ECU.
Re: 2jzge vs 2jzge
Posted: 06 Nov 2014, 11:24
by Bop
Ik gok idd op de ECU, veel goedkoper om te realiseren voor een producent dan een geknepen kop

Re: 2jzge vs 2jzge
Posted: 06 Nov 2014, 22:14
by Rienk
Denk dat het verschil zit in VVT-i vs non VVT-i.
Posted: 07 Nov 2014, 21:13
by Nivek
Daar dacht ik ook aan, maar ik heb in mijn IS vvt-i, weet niet hoe het bij Marc zit met de automaat?
Kan ook gerust zijn dat ze bepaalde dingen geknepen hebben zoals de uit en / of inlaat.
Posted: 07 Nov 2014, 22:12
by Noud
Honda zette er bij de 1.4 Civics gewoon een kleinere pakking op bij het inlaatspruitstuk. Gingen ze van 90 naar 75 pk.
Re:
Posted: 08 Nov 2014, 16:12
by Nivek
Noud wrote:Honda zette er bij de 1.4 Civics gewoon een kleinere pakking op bij het inlaatspruitstuk. Gingen ze van 90 naar 75 pk.
De rotzakken!
Re: Re:
Posted: 08 Nov 2014, 23:11
by Furb
Nivek wrote:Noud wrote:Honda zette er bij de 1.4 Civics gewoon een kleinere pakking op bij het inlaatspruitstuk. Gingen ze van 90 naar 75 pk.
De rotzakken!
Wel de goedkoopste upgrade ooit, die andere pakking kost 3 euro
Posted: 10 Nov 2014, 17:33
by Marc
Heb in de tussentijd email verkeer gehad met een chiptuner, er zit idd iets in de ecu waarop deze is afgeknepen. Maar dat is geen 500 euro waard om hem te laten chippen voor 15pk erbij. Denk dat het toch over een aantal jaar een 2jzgte stap
