Muteki spline drive dop replacement

Need something? ask here.
Opgedronken
1767
phpbb3styles ©
16 Dec 2011, 16:28

Post by Opgedronken »

Hey makkers,

Vandaag scheurde de speciale dop die nodig is om mijn Muteki spline drive wielmoeren te kunnen monteren, maar belangrijker, demoteren!
heeft iemand enig idee of en waar ik ergens een losse en liefst betere kwaliteit dop kan krijgen?

Pic for reference ;).

Image

Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19

Post by Noud »

Pfoe. Ik zou zeggen eBay. Of moet je ze heel snel hebben? Ik was overigens verbaasd over wat Brezan kan leveren en bestelldn. Wellicht daar even heen?
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Betere kwaliteit kun je vergeten, die dingen breken allemaal omdat ze zo dunwandig zijn. Ik heb er nog ergens een rond slingeren volgens mij, maar weet niet waar.
1983 Toyota Carina TA60

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Tja ik heb m niet ala minute nodig, maar het is wel vervelend als je wielmoeren niet meer los kunnen :P.
Gelukkig kon ik mattijns dop vandaag lenen, die heeft dezelfde Muteki's.

John van JDMAutoparts, waar ik ze besteld heb toendertijd is nu voor me aant nakijken of ze niet tóch nog te krijgen zijn.
Ik denk wel dat ik voor een wat duurzamere oplossing beter een dopje kan laten frezen uit een mooie staaf staal :P.

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Het probleem is, dat ze zo dun zijn. Als daar een beetje kracht op komt, dan gaat het stuk. Ik heb een zwarte dop, dat moet gehard staal voorstellen, maar daar is er ook 1 van stuk gegaan. Ik gebruik nu alleen nog maar stalen moeren met zo'n stervorm erin, die zijn wel sterk, en ook smal genoeg om overal in te passen.
1983 Toyota Carina TA60

Noud
Wangan Warrior
7735

Post by Noud »

http://www.driftworks.com/locking-wheel ... n-etc.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Die dingen dus. Ik heb ze ook allebei op de Nissan en de Honda. Superspul. Niet duur, slijt niet en gewoon heel degelijk. Wel écht écht écht goed die Hex-key bewaren. Als je een keer langs de snelweg staat en je moet de wielen voor het een of het ander eraf halen, dan heeft denk ik zelfs de ANWB er een karwei aan om iets te fabriceren als je de sleutel niet bij hebt.

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Ah, ja gewoon de negatieve versie van die Muteki's. Ze zijn in ieder geval een stuk dikwandiger als die dop.
Maargoed, eerst maar eens een dop zien te regelen om de Muteki's er nu af te krijgen :P.

Leander
892
06 Dec 2011, 20:27
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Leander »

ik heb dezelfde als Noud, gewoon gehaald hier bij de lokale "velgenboer". kosten geen drol, en scheelt in verzendkosten

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Hmm, alleen jammer dat ze chrome en open ended zijn... Nouja mischien als ik echt geen andere oplossing kan bedenken voor de moeren die ik nu heb is dit wel een optie.

Jayy
573
13 Nov 2009, 01:27

Post by Jayy »

Noud wrote:Pfoe. Ik zou zeggen eBay. Of moet je ze heel snel hebben? Ik was overigens verbaasd over wat Brezan kan leveren en bestelldn. Wellicht daar even heen?
Brezan is de beste :frantic: vooral die in den bosch. :frantic:

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Haha groot verschil met hier dus, Brezan is hier zwaar f*cked :P.

Jayy
573
13 Nov 2009, 01:27

Post by Jayy »

Offtopic: welke dan? Wij zijn franchise dus zijn sowieso wat vrijer :)

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Tegelen ;). Vriendelijk personeel, maar ze hebben nooit wat je wil en áls ze wat hebben kom je het 90% van de tijd aant terugbrengen omdat het het verkeerde is :P.

merijndj
855
24 Jul 2009, 21:53

Post by merijndj »

hoeveel splines zitten er in die doppen?
Autostyle had ook van die dingen, die hadden er 6.. misschien dat het hetzelfde is?
Nissan 200SX - S13 - CA18DET

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Er zitten er 6 in inderdaad. Ik heb het nu ff als nood opgelost door er een alu buisje omheen te persen, maar echt goed voor m'n velgen is dat niet :P.

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Ik bump deze toch maar eens op, aangezien mijn wagen nu al 2 weken stilstaat met halflosse wielen.
Heeft echt niemand er nog een liggen of weet een andere oplossing?
Het buisje dat ik erom heb geperst heeft niet geholpen, na twee moeren is het hele spline gedeelte van de dop afgescheurd...

Noud
Wangan Warrior
7735

Post by Noud »

Ik vond mijn allereerste reactie toch best handig. Ebay. Je had ze intussen al eraf kunnen hebben.

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Tja op ebay weer een heel setje kopen alleen voor de dop, dat gaat me toch wel wat te ver.

sunny1600
220
13 Jul 2011, 12:14
Car: Nissan Silvia (S12)

Post by sunny1600 »

Ik heb dat volgens mij wel liggen. Dat mag je wel lenen om je moeren los te kunnen draaien maar dan moet je wel naar Eindhoven komen. Ik ga dat niet opsturen.

Op ebay staan er ook genoeg. Los zonder lugs.

http://www.ebay.co.uk/itm/MUTEKI-TUNER- ... 3a7b7c9469" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.co.uk/itm/MUTEKI-GORILL ... 256865e992" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan zou ik de bovenste pakken ivm verzendkosten.

Als ik voor aftermarket wielmoeren ga dan zou ik de mcgard moeren kopen. Dat vind ik van betere kwaliteit dan die muteki moeren. Ik heb ze allebei op mijn sunny gehad en over de eerste was ik niet zo tevreden.
Nordschleife lap counter
2009: 4
2010: 24
2011: 11
2012: 11
2013: 5
2014: 2
Tracks driven: Nordschleife - Donington Park - Zandvoort - Castle Combe

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Holy crap wat ben ik slecht in ebay zoeken, thanks man :P.

Opgedronken
1767

Post by Opgedronken »

Zo, kheb m maar direkt besteld... Had ik eerder moeten weten, dan had ik ook niet de lak van m'n Works hoeven vernaggelen :P.

Post Reply