Work in progress: Preserving a Hakosuka

Announcements regarding Wangan Warriors will be posted here.
Allard
492
phpbb3styles ©
24 Jul 2011, 22:53
Car: Mazda Miata (NA)

Post by Allard »

Ik ben de laatste tijd regelmatig bij DBM over de vloer geweest. Waarom?

Dat lees je hier: http://www.wanganwarriors.com/work-in-p ... -hakosuka/" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
Wangan Warriors / A.v.G Photography / I.L Motorsport.de

Gojira
178
05 Dec 2012, 23:06

Post by Gojira »

helaas om te zeggen, maar t is geen Hakosuka,

ne echte is KPGC10 met een RB26 in en geen KGC10 met een 2000cc in.

dit is een GT2000 versie.

Allard
492
24 Jul 2011, 22:53

Post by Allard »

Gojira wrote:helaas om te zeggen
maar de KPGC10 is nooit geleverd met RB26!!! De RB26DETT is een gehomologeerde race motor die gebouwd is voor de R32. Echter moest nissan een x aantal straatversies bouwen om de auto gehomologeerd te krijgen in de groep A klasse.

De KPGC10 (oftewel GT-R) is geleverd met een twee liter 6 in lijn blok, de S20! De 2000gt-x (4 deurs model) is geleverd met de twee liter 6 in lijn L20. De S20 levert 160PK tegen 105PK voor de L20.
De code voor de sedan is net zo goed (K)GC10. Dan zou je elke (K)GC10 dus geen Hakosuka kunnen noemen maar enkel de KPGC10.
Daarnaast begon de GT-R versie zijn leven als een sedan en kwam de 2-deurs pas later!

Dus bedankt voor de tip maar het is en blijft een Hakosuka!
Wangan Warriors / A.v.G Photography / I.L Motorsport.de

Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »

Hakosuka staat naar mijn weten voor "Box skyline" (soort van letterlijk vertaald), wat betrekking heeft op het "blokkerige" model en heeft volgens mij niets te maken met de uitvoering (GT-R of GT-X), maar ik kan me vergissen uiteraard
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

Bop
329
16 Mar 2013, 15:05

Post by Bop »

^^ Dit

Hakosuka is een koosnaampje, net als de naam Kenmeri voor de C110 reeks. Of bij voorbeeld dat iedereen de Toyota Corolla Sprinter/GT-S bij zn chassisnummer noemt. A-motor E-chassis 86-typecode wordt AE-86 of Hachiroku :)
Mattijn wrote:"Wij zijn Roadster Crew, niet de club voor behoud van bodemplaat, banden en benzine."

Post Reply