- Leander
- SstennizZ
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- 31 Aug 2010, 17:41
- Car: Mazda RX7 (FC3S)
- SstennizZ
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- SstennizZ
- Nivek
- Wangan Warrior
- 2898
- Leander
- 892
- 06 Dec 2011, 20:27
- SstennizZ
- Leander
- 892
- 06 Dec 2011, 20:27
- Eric
- 874
- 19 Dec 2010, 11:28
- SstennizZ
Aangezien ik zelf aan het zoeken ben om een KS te installeren, kwam ik dit tegen op het interwebs. Ik heb het tegen wat andere voorstellen gelegd, en het ziet er uit als een goed plan. Scheelt zelf weer een heleboel uittekenen/bedenken etc.

-

source: http://www.goaheadtakethewheel.com/buil ... switch.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat nog wat meer uitleg en een boodschappenlijstje
Op die site staan nog wat meer dingen voor het prepareren van een circuitauto, maar voor de rest vrij voor de hand liggend.
Hoop dat iemand er wat aan heeft!

-

source: http://www.goaheadtakethewheel.com/buil ... switch.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat nog wat meer uitleg en een boodschappenlijstje
Op die site staan nog wat meer dingen voor het prepareren van een circuitauto, maar voor de rest vrij voor de hand liggend.
Hoop dat iemand er wat aan heeft!
Mja, alleen je hebt zo kans dat de boel doorfikt.. Ze doen er niet voor niets een big ass weerstand bij.. Die blanco gelaten pinnen werken precies andersom als de bovenste twee (NO), daar doe je een weerstand aan de ene kant (van pin naar chassis) en de andere kant op de new cable aan de motor kant. Op deze manier vangt de weerstand de piekspanning die je dynamo levert als de motor uit valt op om zo je systeem te sparen..
~ If something slows you down, move lanes, shift back and FLOOR IT! ~
~ Mijn R33 GTS-T Spec 2 ~
Ik moet ook nog iets in gaan bouwen, maar weet nog niet precies hoe.
Ik wil vanuit m'n stoel een knop in kunnen drukken zodat de stroom er af gaat. Zowel van de accu als van de dynamo. Heb er nog niet over na gedacht hoe precies, maar wss ga ik met een relais oid werken. Of 2 dan eigenlijk
Ik wil vanuit m'n stoel een knop in kunnen drukken zodat de stroom er af gaat. Zowel van de accu als van de dynamo. Heb er nog niet over na gedacht hoe precies, maar wss ga ik met een relais oid werken. Of 2 dan eigenlijk

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Gewoon die killswitch in je middenconsole inbouwen.
Ik heb hem in het motorruim zitten met de pullcord in de voorbumper. Is puur alleen voor als ik hem zelf niet meer uit kan zetten en het blok blijft lopen. In de auto heb ik nog steeds mijn contactslot en een knop die ik een ram kan geven zodat de benzinetoevoer stopt. Way I see it, als ik frontaal of iig met de voorkant ergens op klap zal mijn motor nooit blijven draaien. Klap ik met de zijkant of achterkant ergens tegenaan waardoor ik het bewustzijn verlies, dan kunnen ze bij de voorbumper de hele zooi uit gooien.
Ik heb hem in het motorruim zitten met de pullcord in de voorbumper. Is puur alleen voor als ik hem zelf niet meer uit kan zetten en het blok blijft lopen. In de auto heb ik nog steeds mijn contactslot en een knop die ik een ram kan geven zodat de benzinetoevoer stopt. Way I see it, als ik frontaal of iig met de voorkant ergens op klap zal mijn motor nooit blijven draaien. Klap ik met de zijkant of achterkant ergens tegenaan waardoor ik het bewustzijn verlies, dan kunnen ze bij de voorbumper de hele zooi uit gooien.
Wat ik wil is de stroom er af gooien. Zal mij niet gebeuren dat er ergens wat te smeulen en ik niet op tijd daar wat aan kan doen. En bijkomend is dat gelijk de uitschakeling van de motor. MAarja, motor voor in, accu achterin, je kunt gewoon niet zomaar alles klakkeloos overnemen.

Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)
Dikke plus vanaf de accu achter in maar de ks in je middenconsole en dan vanaf daar weer een dikke naar waar je accu stond. Dan moet er toch wel heel wat met je koets gebeuren als de kabel tussen de ks en je accu gaat smeulen...
De kabel ligt me best zo als die nu ligt, daar verander ik niks aan. Hij is al lang zat. Het is ook niet dat ik niet weet hoe, maar ik moet voor me zelf even kijken hoe ik het wil gaan doen.
Je kunt de accu ook wel afsluiten, maar als die loopt, blijft ie lopen. Dus bij de motor moet ook wat gebeuren. Zo 1 2 3 lijkt mij een ignition cut het makkelijkste.
Je kunt de accu ook wel afsluiten, maar als die loopt, blijft ie lopen. Dus bij de motor moet ook wat gebeuren. Zo 1 2 3 lijkt mij een ignition cut het makkelijkste.

idd, dat wilde ik ook nog vragen. Bij de switch krijg je zo een dikke weerstand mee voor de dynamo, maar mij is niet helemaal duidelijk waar die nu geplaatst moet worden
Mja, maar dat zeg ik dus, waarom het wiel opnieuw uitvinden? Een goede killswitch doet de motor uitschakelen, de accu loskoppelen en piekspanning van de dynamo voorkomen.SstennizZ wrote:Mja, alleen je hebt zo kans dat de boel doorfikt.. Ze doen er niet voor niets een big ass weerstand bij.. Die blanco gelaten pinnen werken precies andersom als de bovenste twee (NO), daar doe je een weerstand aan de ene kant (van pin naar chassis) en de andere kant op de new cable aan de motor kant. Op deze manier vangt de weerstand de piekspanning die je dynamo levert als de motor uit valt op om zo je systeem te sparen..
Ik heb even geen schema bij de hand, maar hij moet ongeveer als volgt aangesloten worden:
- Twee dikke pinnen (NO, dus closed als de schakelaar ingedraaid is): Ene kant rechtstreeks naar de accu, andere kant naar je kabelboom (eigenlijk gewoon de oude pluspool van je accu)
- Twee kleine pinnen (NO, dus closed als de schakelaar ingedraaid is): Stuur draad van je ontsteking doorknippen, ene kant op de ene pin, andere op de andere
- Andere twee kleine pinnen (NC, dus OPEN als de schakelaar ingedraaid is): Ene kant doe je de weerstand (een kant van de weerstand naar de pin, andere naar het chassis), andere kant doe je een draadje naar de kabelboom (dus weer waar de oude pluspool zat)
Wat hij dan doet:
Schakelaar om betekend accu losgekoppelt van kabelboom, ontsteking afgekapt dus motor valt direct uit, weerstand vangt de piekspanning die de dynamo levert door het plotseling uitvallen op, zodat gevoelige soft en hardware niet kan beschadigen.
Wat mensen vaak denken is dat de weerstand zorgt dat de motor uit valt, doordat hij de dynamo zo zwaar belast dat hij de motor niet draaiende kan houden. Dit is NIET het geval! Het zal er alleen in resulteren dat die weerstand GLOEIEND heet wordt en de motor blijft gewoon vrolijk door draaien. Je MOET dus die ontsteking onderbreken.
dankje! dit is nuttige info
tis vast te simpel en daardoor niet kloppend maar je kunt toch gewoon de kabel van de minpool naar het chassis onderbreken? Dan stopt toch ook alles?
Das idd te simpel..Eric wrote:tis vast te simpel en daardoor niet kloppend maar je kunt toch gewoon de kabel van de minpool naar het chassis onderbreken? Dan stopt toch ook alles?
ローリングシュート