Het "Pruts" topic

Anything is fine as long as its off-topic.
Kay
Wangan Warrior
2928
phpbb3styles ©
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Ik blijf het maar tegenkomen; in elkaar geprutste projecten. Mensen die een "kant en klare" auto kopen, en er vervolgens voor 1000-en euro's aan moeten verspijkeren om het maar enigzins netjes te krijgen. Het is me ook al vaker opgevallen dat de mensen die een "kant en klare" auto kopen, er vaak snel op uitgekeken zijn, en hem maar weer verkopen om iets nieuws te kopen.

Ik kwam op het JNC forum een topic tegen, van iemand die een '71 KGC110 kocht, voor een zogenaamde resto/mod:
Image
Image
Op het eerste gezicht een nette auto, met wel wat probleempjes. Natuurlijk wist deze koper al het een en ander, maar absoluut niet alles wat er uiteindelijk aan het licht kwam. Let wel, deze auto is door een respectabele shop ingevoerd (JDM Legends), maar ik geloof niet dat zij achter de kwaliteit van modificaties/reparaties staan die hier uiteindelijk naar voren kwamen.

Zoals te zien dus een een KGC110 coupe, die zijn leven begon als een normale uitvoering met een L20, en inmiddels door het leven gaat als "GT-R" kloon.
Niets mis mee natuurlijk. Ik denk dat zo'n 90% van de auto's die er zo uitzien, replica's zijn van hun "dikkere" uitvoering.

Hier een aantal dingen die meteen duidelijk waren. Nogmaals, niks schokkends, en geen dingen die je zou missen, mits je de auto goed bekijkt:
Image
Image
Image
Image
Paar kleine roestschades, Voorschermpje verrot van onderen, dorpels niet heel fris meer, ooit verkeert gekrikt, niet heel ernstig.

Het raampje linksachter ging niet helemaal naar beneden:
Image

Dat kwam hierdoor:
Image

Yup! Dat is purschuim. Schijnbaar hebben ze ooit, bij het ombouwen naar "GTR", de schermen uitgeslepen, en het geheel dichtgemaakt met purschuim, en daarna alles aan de binnenkant van de wielkast afgesmeerd met een coating.

Image
Zo zag het dus eruit onder alle smurrie. Niet echt hoe het hoort dus.

Hier de rest van het topic:
http://japanesenostalgiccar.com/forum/v ... 9&start=40

Nu is het zo dat de man die deze auto gekocht heeft, het allemaal op de goede manier gaat aanpakken, en de auto echt gaat restaureren zoals het hoort. Maar je zult er maar achter komen dat je zo'n wrak hebt gekocht. Het zal vast niet goedkoop zijn geweest om deze auto te importeren.

Ik zie dit soort dingen regelmatig voorbij komen op forums. Dat mensen een gemodificeerde auto kopen, wat onderhuids eigenlijk een wrak is, maar dan vervolgens niet het geld of de kennis hebben om dit te fixen. Ik denk persoonlijk dat als je je al eraan waagt, dat je heel goed na moet denken, en heel goed moet kijken wat je tegenkomt, want er zijn een hoop prutsers, ook in nederland ;).

Iemand hier slechte ervaringen met "getjoende" auto's? Of misschien vergelijkbare verhalen van andere forums?
1983 Toyota Carina TA60

The Doctor
541
14 Mar 2010, 23:40

Post by The Doctor »

dit hok :P

Image

Zag er allemaal prima uit, niet helemaal 100%, maar daar kon ik wel mee leven, wat ik onder het (door een Suzuki dealer!) gedane laswerk vond deed me de handdoek in de ring gooien :)

Image
Image
Image

smeck
95
18 Nov 2012, 18:10

Post by smeck »

Mn huidige s13...zou op 2/3 kleine puntjes helemaal in orde zijn.
Pas na grondige inspectie op de brug achter gekomen dat die 2/3 puntjes zijn uitgegroeid tot 25+ problemen van lekkende keerkringen, missende/kapotte kabelboom en verkeerd aangelegde bougiekabels tot letterlijk bijna plat gehamerde en verlaste elbow/downpipe en rubberen verwarmingsleiding van een Volvo als olieretourleiding. 3maanden en vele honderden euros verder is ie bijna weer rijdtbaar

Image
Image
Last edited by smeck on 13 Feb 2014, 19:58, edited 1 time in total.

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Dat is idd een van de topics die ik op sxoc ben tegengekomen. Schandalig eigenlijk. Helaas vaak wel de realiteit, ook auto's die door de zogenaamde importeurs naar nederland worden gehaald. Nu snap ik dat het niet altijd kwade opzet is, maar er wordt ook weinig voor je gedaan als je je dan meldt met al je problemen.
1983 Toyota Carina TA60

Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »

Mja, dit zat in mijn dorpel:

Image

Opgevuld met plastic zakken en dichtgesmeert met huis tuin en keukengips, en daaroverheen gespoten, zag je bij aankoop niets van, iets van 2 jaar later kwam er pas weer roest etc zichtbaar doorheen.
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

JDMark
672
09 Jun 2010, 21:50

Post by JDMark »

Image

Ja, Dat komt uit de dorpel...

Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19

Post by Noud »

HOLYFUCKSHIT! Mark leeft weer!
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

Suburuuh
1286
28 Mar 2012, 21:28

Post by Suburuuh »

Mijn eerste auto, '68 kever, nieuwe spuitlaag en zou verder netjes zijn (foto's er bij zelfs).

Eerste dag thuis in de regen..... schuifdak lek (alle afvoeren) verstopt, daarom stond hij altijd binnen natuurlijk. ;)
Geen warmte in de kachelbuizen, allemaal verrot aan de onderkant (was door tapijt niet 1/2 te traceren.
Lekke brandstof pomp, hoofdremcilinder lek etc etc.

Heb toentertijd een deel restauratie uitgevoerd. Heeft mij als student wat centen gekost pfff. :)
World Rally Blue BugEye MY01, CRASHED it, NO rebuild and now in a RED Ford S-Max 2.5Turbo Daily Family Racer!.

Post Reply