foutcode 0302 misfire

Discuss technical things regarding normal car parts etc here.
Kalkboy
127
phpbb3styles ©
22 Jun 2012, 07:31
Car: Subaru Impreza WRX STi

Post by Kalkboy »

Ik heb al gezocht op het forum, maar ik krijg niet echt in beeld wat ik wil weten, dus vandaar dat ik er even een nieuwe vraag van maak.

Ik heb sinds een paar dagen een motorstoringslampje wat ineens tijdens het rijden gaat branden. Eerste keer laten uitlezen en het was foutcode 0302 dus cilinder 2 misfire.
Daarna gereset en geen enkel probleem meer die dag. De volgende dag weer naar mijn werk en na 15 minuten, sprong het lampje weer aan.
Ik merk werkelijk niks van de misfire behalve dat het lampje aan springt.

Nu heb ik een afspraak gemaakt bij de garage, maar ik wil toch ook wel graag van jullie weten waar ik allemaal rekening mee kan houden wat het is.

De motor loopt als een zonnetje, het enige wat af en toe gebeurd is dat wanneer ik het gas los laat hij heel even terugzakt naar 200 toeren en dan meteen weer terug gaat naar zo'n 500 a 600 toeren.
De auto heeft een hks dumpvalve en een catback, de rest is nog standaard.

De bougies zijn 12000km geleden vervangen bij Zerospec.

Op amerikaanse fora had ik allerlei zaken voorbij zien komen, maar ik benieuwd of iemand mij wijzer kan maken.

Alvast bedankt,
Martijn
Martijn
project STIcker

sti 2003 rota grid 18 inch 9.5j 225/40/18 almost flushed with 3 degrees camber

Image

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

Amerikaanse forum moet je je niet altijd te veel van aantrekken, in sommige gevallen zijn die auto's anders dan in europa.

Waar de storing op neer komt, is dat je afgelopen periode een paar keer cilinder overslag hebt gehad op cilinder 2.
Wat het alleen lastig zoeken maakt is dat het een sporadische storing is als ik jou zo hoor. Als je nu continu overslag hebt is het een stuk makkelijker zoeker. Met andere woorden, reken er maar op dat het even zoeken kan zijn. Het kan namelijk nogal wat zijn.

Probeer zo duidelijk mogelijk te omschrijven wat er gebeurt, wanneer, in welke omstandigheden etc.
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Vincent_R
Wangan Warrior
5498
19 Oct 2009, 09:05

Post by Vincent_R »

Ik denk maar even hardop mee.

Dit probleem ken ik wel bij Opel, niet dat dit het zelfde in elkaar zit, maar wie weet heb je er wat aan.
Vaak (lees meestal), ligt het dan aan de bobine/bobine rij.

Misschien dat ik ook Subaru kan zijn?
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!

Kalkboy
127

Post by Kalkboy »

Deze week nog een paar dagen ermee naar het werk en dan staat hij volgende week bij de garage.
Om het nog iets completer te maken, zodra de code is uitgelezen en gereset is, blijft de melding weg, pas als ik de volgende dag weer ga rijden komt de code weer.
Kortom als de auto volledig afgekoeld is lijkt het wel, pas dan komt de code weer terug.
Hopelijk is het zoiets eenvoudigs als een bougie of bobine :)
In ieder geval dank voor het meedenken!
Martijn
project STIcker

Image

Vincent_R
Wangan Warrior
5498
19 Oct 2009, 09:05

Post by Vincent_R »

Is het misschien zo dat het komt wanneer je een bepaalde hoeveelheid gas geeft?
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Als het een bobine of bougie is merk duidelijk overslag, en als ik jou zo begrijp merk je dat niet
Image

Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Kalkboy
127

Post by Kalkboy »

Klopt, ik zie enkel ineens het lampje branden, maar de aan de motor is niets te horen en hij rijdt nog exact hetzelfde...
Martijn
project STIcker

Image

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Wanneer gaat lampje aan? Ook als er niks gebeurt of op t moment dat ie wel ff moeilijk doet?
Image

Kalkboy
127

Post by Kalkboy »

Vandaag rustig naar mijn werk gereden, kortom onder de 4000 toeren gebleven en het lampje ging niet aan.
De andere keren merkte ik helemaal niks op het moment dat het lampje aanging, het enige wat ik zag was het lampje wat ging brandden en verder was er niets te merken aan de motor of het geluid of iets dergelijks.....
Martijn
project STIcker

Image

Post Reply