Toyota MR2 SW20 op TE37's

Got a car for sale, post it in here
GT4Ever
57
phpbb3styles ©
07 Nov 2011, 00:22

Post by GT4Ever »

Helaas, met pijn in mijn hart moet ik mijn MR2 verkopen. Er is de afgelopen jaren heel wat werk in de auto gaan zitten en hij is nu helemaal klaar om nog een lange tijd plezier van te hebben. Alleen jammer genoeg krijg ik hem niet geïmporteerd in Oostenrijk (ben enkele weken geleden geëmigreerd). Daarom heb ik de auto enkele weken geleden terug gebracht naar Nederland voor de verkoop.

Het gaat om een Zwarte MR2 SW20 T-Bar uit `91. Alleen de carrosserie, de voorbumper, achterbumper en ABS systeem zijn origineel uit ' 91. De motor, veel van de panelen, interieur, subframe, remmen komen van mijn vorige MR2 (`93). Hierdoor is de auto helemaal naar `93 specs ondanks dat het een `91er is. Veel onderdelen zijn inmiddels vervangen voor kwaliteits-aftermarket onderdelen. De auto heeft inmiddels 175.000km op de teller, het blok heeft ongeveer 135.000 km gelopen. Het blok is in super staat en perfect onderhouden.
- Gen 2, 3SGE (156PK)
- ABS
- `93er deuren, dus met verstevigings-balken
- `93er subframe
- Lederen deurpanelen
- Remmen compleet gereviseerd met originele Toyota onderdelen (`93er remklauwen)
- Bigbrake kit
- Gegroefde en geperforeerde remschijven rondom (Voor Supra TT, achter Mazda RX8 )
- Goodridge RVS remleidingen
- NGK laser Platinum bougies (4 maanden oud)
- Magnicor KV85 Competition 8.5mm silicon bougiekabels (4 maanden oud)
- K&N luchtfilter
- Mongoose Decat uitlaat (De originele katalysator heb ik ook nog)
- Tein SuperStreet schroefset
- Tein pillowball topmounts
- Tein racing springs (voorkant)
- Tein strutbar voor
- Cusco strutbar achter
- 94+ achterlichten met modificatie zodat alle 4 de lampen branden (JDM spec)
- 94+ OEM 3e remlicht
- OEM 94+ witte knipperlichten in de voorbumper
- OEM 94+ Toyota bumperlip
- Achter spatborden uitgerold om ruimte te maken voor de velgen (gedaan door Dreamworks Cartuning)
- Ramen rondom geblindeerd (binnen legale marges, certificaat aanwezig) (gedaan door STI Tint)
- Autoalarm met centrale vergrendeling op afstandbediening
- Recaro DC2 stoelen (Honda Civic Type-R) Zijn niet in perfecte staat, maar originele lederen stoelen in zeer goede staat heb ik ook nog.
- OMP Velocita Superleggero stuur (1 maand oud) (originele stuur is nog aanwezig)
- 17‘ Rays Engineering Volk Racing TE37 voor (7,5J) (geen replica, originele TE37's)
- 18’ Rays Engineering Volk Racing TE37 achter (8,5J) (geen replica, originele TE37's)
- 215/40 Pirelli P Zero Nero voor (zgan)
- 235/40 Pirelli P Zero Nero achter (zgan)
- Rays medium black wheel lock nuts
- Sony auto radio

Sinds reviseren van de remmen en het monteren van alle aftermarket onderdelen heb ik er maar 5000 km mee gereden, al die onderdelen zijn dus nog ZGAN. Ik heb de auto 1000km geleden vierkant uit laten lijnen en balanceren door The Autosport Company in Waalwijk. Nog een paar bijzonderheden voor een MR2: de dorpels zijn nog keihard, de antenne werkt nog en de auto heeft een Nederlandse achterspoiler die dus geen luchtbelletjes problemen heeft :-P

Is deze auto dan de perfecte auto? Bijna, hij blijft natuurlijk 23 jaar oud, dus er zijn best wel een paar imperfecties, maar het zijn er niet veel. De auto is nooit opnieuw gespoten dus de lak is niet perfect meer op alle plekken, maar ook zeker niet slecht! Er zit een deuk net boven de luchtinlaat aan de linker zijkant, deze is mogelijk wel te verwijderen maar makkelijk is het niet. Er zitten drie gaatjes in het dashboard aan de bijrijderskant waar de vorige eigenaar eens een carkit gemonteerd heeft gehad. En de audio installatie is niet echt denderend, zit een goede radio in, en goed werkende boxen, maar de geluidskwaliteit is niet echt geweldig. De velgen hebben een beetje stoeprand-schade, niks heel ernstigs, op de buitenlip een paar krassen.

Mijn vraagprijs is 4300 EUR.

De auto staat bij een bevriende autohandelaar in de showroom. Daar kan hij dus ook bekeken worden tijdens openingstijden. Buiten openingstijden is ook mogelijk, maar neem dan eerst even contact met mij op. Het adres waar hij gevonden kan worden is:

Autobedrijf Vrielo
Parkerbaan 3
3439 MC Nieuwegein
http://www.vrielo.nl

Meer informatie over de auto de afgelopen jaren kan hier gevonden worden:
Thrll: http://thrll.com/car/1991-toyota-mr2-13054
Projectpagina: http://www.mr2.nl/forum/showthread.php?t=8908

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Image

GT4Ever
57

Post by GT4Ever »

De auto staat nu ook op Marktplaats:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyo ... 9f8598c624" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

Zeiretto
430
01 Jul 2012, 23:42
Car: Toyota Supra MK4

Post by Zeiretto »

Echt een hele mooie SW20 dit. 't Is dat ik niks meer heb aan een tweezitter, maar wát een vette wagentjes zijn het toch. :D
- 1996 Toyota Supra MKIV RZ Twin Turbo 6 speed JZA80 -

Rolo
1142
10 Feb 2010, 08:30

Post by Rolo »

Jammer dat je hem niet kan houden man, zijn ze daar zo streng met import?

Succes met de verkoop!

GT4Ever
57

Post by GT4Ever »

Zeiretto wrote:Echt een hele mooie SW20 dit. 't Is dat ik niks meer heb aan een tweezitter, maar wát een vette wagentjes zijn het toch. :D
Thanks! Ja ik vind het ook echt jammer dat hij weg moet. Maar ik vind het ook zonde om hem te houden en weg te laten rotten in een opslag in Nederland. Het was altijd al een super fijne auto maar sinds die TE37's en het uitlijnen en uitwegen is hij helemaal super! Heeft echt een groot verschil gemaakt, had ik niet verwacht (blijkbaar maakt een lager onafgeveerd gewicht een flink verschil).
Rolo wrote:Jammer dat je hem niet kan houden man, zijn ze daar zo streng met import?

Succes met de verkoop!
Ja ze doen hier echt enorm moeilijk. Alles moet TüV gekeurd zijn of origineel. Ik heb hem hier in Oostenrijk naar de keuring gebracht waar ze checken wat er moet veranderen voordat ze hem toelaten, maar die lijst was nogal lang. Niet omdat er iets mis was, maar blijkbaar hebben ze liever dat je nieuwe top kwaliteit onderdelen vervangt voor roestige weggerotte originele onderdelen van 25 jaar oud, want dat schijnt veiliger te zijn....
Image

Rolo
1142
10 Feb 2010, 08:30

Post by Rolo »

Hm ben je mooi klaar mee

GT4Ever
57

Post by GT4Ever »

Ja vooral in Oostenrijk :-S Fantastische wegen! Dit is juist het land waar je een leuke sportauto wil hebben. Maar ze doen enorm moeilijk over gemodificeerde auto's tenzij het TÜV gekeurd is, en de wegenbelasting gaat aan de hand van PK's. Dus zelfs al is je auto helemaal origineel en TÜV gekeurd dan moet hij alsnog niet te veel PK's hebben, want alles boven de 200pk is aardig onbetaalbaar. Daarom zijn Miata's en Smart Roadsters hier enorm populair, kan je lol mee hebben in de bergen en de belasting is nog betaalbaar. En als je auto's met aftermarket onderdelen zijn zijn het altijd Duitsers, want daar is wel makkelijk TÜV spul voor te krijgen.

Maar goed, voor de Nederlandse markt is mijn MR2 compleet legaal, en op zoek naar een nieuw baasje. Dus geïnteresseerden? De prijs is nog over te praten.
Image

brie-jannn
247
08 May 2012, 23:08
Car: Toyota MR2 (AW11)

Post by brie-jannn »

Wat een complete onzin daar :S
Succes met de verkoop! ik zou hem graag van je overnemen :P

GT4Ever
57

Post by GT4Ever »