Lage kuipjes

You can discuss anything regarding a cars interior in this area.
Mattijn
1216
phpbb3styles ©
01 Nov 2010, 19:35

Post by Mattijn »

Durf bijna geen nieuw topic te openen, omdat het hier nog zo leeg is :P

Maargoed, ik zit dus bij m'n Miata nét niet met mn benen tegen het stuur, en zou dus graag wat lager zitten. Een optie is om schuim uit de huidige stoelen te halen, maar wil eigenlijk een kuipje erin zetten. Budget is max 200 euro (per stoel).

Iemand met hetzelfde probleem, die een mooi laag kuipje gevonden heeft?
'90 Mazda Bro-adster

Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »

Je zult in ieder geval sidemount kuipjes moeten hebben, en vervolgens zal vooral de slede bepalen hoe laag je komt te zitten, ik weet niet of een miata nog problemen heeft met de vloer? bij een S13 bijvoorbeeld zit er een bult in de vloer waar de kat onder zit, die in de weg zit om echt laag te gaan :P.

Mocht je niet laag genoeg kunnen zou je wellicht ook nog naar een kleiner stuurtje?
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

Mattijn
1216

Post by Mattijn »

Anu wrote:Je zult in ieder geval sidemount kuipjes moeten hebben, en vervolgens zal vooral de slede bepalen hoe laag je komt te zitten, ik weet niet of een miata nog problemen heeft met de vloer? bij een S13 bijvoorbeeld zit er een bult in de vloer waar de kat onder zit, die in de weg zit om echt laag te gaan :P.

Mocht je niet laag genoeg kunnen zou je wellicht ook nog naar een kleiner stuurtje?
Probeer m'n stuur, vanwege de airbag, er zo lang mogelijk in te laten zitten. iig tot ik de kooi en 4punts erin heb. Baal er eigenlijk van dat die airbag erin zit, maar ziet er toch altijd wel comfortabel uit bij crash-vids... en toch beetje zonde om die eruit te trekken zolang hij nog nut heeft
'90 Mazda Bro-adster

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Zal ik je dan maar heel snel uit de illusie helpen dat die airbag nog werkt? Zeker omdat je auto uit 1990 is, hoef je zeker niet te verwachten dat ie het nog doet. Omdat de airbag toen eigenlijk pas op aan het komen was, waren ze nog niet zo ver doorontwikkeld zoals nu, en is de levensduur enigzins beperkt. Moderne auto's hebben hier geen last meer van, en ze zeggen dat de airbags net zo lang meegaan als de auto.

Maar om op het onderwerp van stoelen terug te komen, ik denk dat het makkelijk is om op een mx5/miata forum een beetje te zoeken wat er veel wordt gebruikt. Over het algemeen zitten de meeste vaste kuipen vrij laag, mits je een goede rail gebruikt. Maar door de afmetingen van jouw auto zul je denk ik ook zitten met de breedte, en misschien wel de totale hoogte van de stoelen.
1983 Toyota Carina TA60

PeeSx
4500
10 Jul 2009, 10:01

Post by PeeSx »

mooie stoel met lage zit is een Sparco Speed, kost 199 euro per stoel met FIA keur. Verder zoals gezegd zorgen voor een laag frame.
Lelijk paars rothok

Jayy
573
13 Nov 2009, 01:27

Post by Jayy »

Ik heb nog 2 rode/zwarte aerotrenz kuipstoelen staan, mag je voor 100 euro hebben voor beide. :D

Kevink
999
12 Mar 2010, 15:58
Car: Subaru Impreza WRX

Post by Kevink »

elise of speedster stoelen worden veel gebruikt.

Er zijn een hoop stoelen die niet goed passen vanwege de geringen omvang van de mx5, let daar wel op.

Kleiner stuur scheelt een HOOP! ik heb er nog een liggen inclusief de juiste stuurnaaf.
Ik heb hem er uit gehaald omdat ik mijn originele stuur er terug in wilde, origineel ding heeft airbag en is mooie driespaaks Nardi.
Ik heb alleen wel een hoop beenruimte ingeleverd... :o

Mattijn
1216

Post by Mattijn »

Jayy wrote:Ik heb nog 2 rode/zwarte aerotrenz kuipstoelen staan, mag je voor 100 euro hebben voor beide. :D

Heb je fototje? Waar woon je (ivm ophalen)?
'90 Mazda Bro-adster

Mattijn
1216

Post by Mattijn »

Wat zeggen jullie van Sabelt Racer Duo's?
'90 Mazda Bro-adster

Kevink
999

Post by Kevink »

ik zou zeggen vraag de afmetingen goed op en meet het na, er is sowieso een groot vershil tussen gewoon vastbouten of er nog verstelbare rails tussen zetten. Over het algemeen kom je alleen maar hoger te zitten met verstelbare rails ten opzicht van je orignele stoelen omdat deze de zitten tussen de rails in heeft zitten.

Ik ken nog iemand met opel speedster kuipjes, die dingen zijn pas echt plat.

Mattijn
1216

Post by Mattijn »

Staan inderdaad ook te koop op mx-5 owners, zagen alleen wel uit alsof het erg weinig steun had.

Maar ga denk ik toch voor het stuurtje, airbag eruit :? 320mm stuurtje, alleen nog mooie vinden
'90 Mazda Bro-adster

ricamros
730
01 Apr 2012, 14:35
Car: Mazda Miata (NA)

Post by ricamros »

Miss vind je dit wat?

http://link.marktplaats.nl/570793470

Mattijn
1216

Post by Mattijn »

Thanks. Ben nu even niet op zoek alleen. Even weer budget opbouwen :lol: Eerst kooi en schroefset doen :)
'90 Mazda Bro-adster

Kay
Wangan Warrior
2928

Post by Kay »

Dat soort stoelen vind ik persoonlijk altijd kut zitten. Je zit met je kont te laag, en dan heb je die rand nog bij dat voorste kussen. Het frame is vaak van staal bij dit soort stoelen. Stoelen met poly/carbon/kevlar kuip hebben hier geen last van, en zitten daarom ook beter vind ik.
1983 Toyota Carina TA60

vdw
187
03 Apr 2012, 21:05

Post by vdw »

Mattijn wrote:Wat zeggen jullie van Sabelt Racer Duo's?
Image

Heb ik! Steun is goed en vooral goed passend voor "grotere" mensen. Hebben undermount en sidemount. Dus ideaal voor monteren. Ik heb ze op mijn originele sledes gemaakt. Ideaal en erg laag.

Nadeel? Echt comfort hebben ze niet. Assen - Zandvoort is last van je kont. :lol: Zit standaard een kussentje bij. Die werkt bij ritten tot een uur goed. Daarna kan je beter een extra kussentje er bij doen.

Nishin
1165
17 Nov 2010, 19:52

Post by Nishin »

mooi maar niet zo superlaag?

http://www.all4honda.com/zoeken.html?pa ... ory_id=249" onclick="window.open(this.href);return false;

met kirkey`s zit je wel laag maar dat is comfort 0,0 en boven je prijs klasse

http://www.motexperformance-shop.nl/a-2 ... -gekanteld" onclick="window.open(this.href);return false;
Image ローリングシュート

Texhnolith
Wangan Warrior
5142
05 May 2009, 15:56
Car: Nissan Silvia (S15)

Post by Texhnolith »

Als je laag wil moet je iig sidemounts nemen en geen bottom mounts zoals hierboven.

PeeSx
4500
10 Jul 2009, 10:01

Post by PeeSx »

Heb nog twee lage sidemount stoeltjes staan. Een sparco corsa die 2 scheurtjes heeft aan de boven en zijkant in de stof, en een full kevlar kuip met zwarte stof die netjes is. ;)
Lelijk paars rothok

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

leuk voor in de woonkamer peet!
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

Opgedronken
1767
16 Dec 2011, 16:28

Post by Opgedronken »

Ik denk dat Exige stoelen perfect zouden zijn, zeker in combinatie met je rollbar (en hopelijk meerpunts gordel).
Ze zijn helaas alleen niet goedkoop.

Image

Kay
Wangan Warrior
2928

Post by Kay »

Als ik ze zo zie dan lijken ze me niet echt heel supportive.
1983 Toyota Carina TA60

Kevink
999

Post by Kevink »

ik kan je verzekeren dat ze supportive zat zijn ;)
wel een eens rondje meegereden in zo'n ding.
je zakt zo ver weg met je reet dat die gewoon vast zit.

Yoshi
232
21 May 2012, 20:20
Car: Nissan 200SX (S14)

Post by Yoshi »

Bride heeft toch ook hele lage seat railzen!?

Ik denk dat je met een kuipstoel en een lage rails erg ver komt..
Image

Post Reply