rolkooi inbouwen voor of na het spuiten?

You can discuss anything regarding a cars interior in this area.
Robin260z
612
phpbb3styles ©
12 May 2011, 23:48

Post by Robin260z »

simpele vraag.

ik ben zoals mensen misschien weten mijn auto klaar aan het maken om te spuiten. Waaronder ook het interieur dat daarna kaal blijft op 2 stoelen en een dashboard na.

Ik wil ooit een keer een rolkooi erin hebben maar nu heb ik toevallig een site gevonden in de USA die voor mijn type auto diverse kooien verkoopt die je zelf op maat moet lassen in je auto.
Dus wel voorgevormd maar extra lang gelaten zodat je zelf passend kunt maken.
dit zijn 4 punts, 6 punts, 10 punts en 12 punts.

Mijn interesse gaat uit naar een 10 punts aangezien deze omgerekend 750 euro zou kosten inlcusief verzenden etc.
alleen is de vraag dus kan ik deze beter monteren voor ik de auto laat spuiten of kan het achteraf ook?
Waardoor ik dus tijd en geld heb voor andere dingen te kopen.
en hoe zit het met spuiten van de kooi als hij al in de auto zit?
Er zijn bolt on platen voor te koop.

Wat zouden jullie doen?

Supernova
7337
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by Supernova »

Ik zou de kooi eerst monteren in de auto en dan spuiten. Als je eerst gaat spuiten en dan je kooi monteren heb je kans dat je met inbouwen de lak weer beschadigd en omdat er gelast moet worden op de bodem zul je die stukken toch weer opnieuw moeten doen.

Ik kan niet in jouw knip kijken maar zo zou ik het doen :)
Image

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Een kooi inbouwen kan best een gevecht zijn, lijkt me dus verstandig dat je dat doet voordat je de auto laat spuiten.
1983 Toyota Carina TA60

PeeSx
4500
10 Jul 2009, 10:01

Post by PeeSx »

Jup voor het spuiten. Je beschadigd best wel wat van de carrosserie bij montage wat kay zegt ;)
Lelijk paars rothok

Post Reply