interieur delen flocken

You can discuss anything regarding a cars interior in this area.
Robin260z
612
phpbb3styles ©
12 May 2011, 23:48

Post by Robin260z »

halleee

ik wil mijn dashboard en middenconsole laten flocken. Samen met waarschijnlijk aangepaste deurpanelen en mischien zijpanelen.

Iemand hier ervaring mee of heeft het ook?
Zoja waar heb je het laten doen en heb je eventueel een prijsindicatie?

thx

Supernova
7337
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by Supernova »

Onze enige echte Kapitein heeft dat laten doen! Geloof niet eens dat het gek duur was wachten even op zijn reactie of stuur hem een PM :)
Image

Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »

Ik zou persoonlijk alleen het dashboard laten flocken, middenconsole en deurpanelen zou ik niet doen , daar kom je nogal eens overheen met je armen etc. ik denk niet dat de flock daartegen bestand is, krijg je snel kale plekken denk ik.
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

PeeSx
4500
10 Jul 2009, 10:01

Post by PeeSx »

Ik zou de prijs ook wel willen weten. Ben ook aan het overwegen dit te laten doen als ik toch het dashboard er uit heb
Lelijk paars rothok

Robin260z
612

Post by Robin260z »

PeeSx wrote:Ik zou de prijs ook wel willen weten. Ben ook aan het overwegen dit te laten doen als ik toch het dashboard er uit heb
misschien kan er wel een dealtje gemaakt worden dan.

@ anu. gaat dst spul zo snel vaal worden? kan het eigenlijk overal op?

Anu
Wangan Warrior
6035
19 May 2009, 19:19

Post by Anu »

Waar het wel of niet op hecht weet ik niet precies, maar in principe zijn het allemaal kleine vlokjes die ergens op gelijmt worden, ik denk niet dat dat bestand is tegen veel wrijving. Op een dashbord word het normaal vooral gedaan om sterke reflecties te voorkomen dacht ik, maar ik ben geen expert hoor :P
Image
Skippy wrote:"The Wangan Warrior formerly known as Mr. Positive Camber."

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

robert / sparkle heeft het laten doen in nuenen.. je weet wel.. die voorstad van rosmalen ;)

flocktechniek.nl geloof ik ?
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

Kapitein Iglo
7919
20 May 2009, 12:46
Car: Suzuki Wagon R+

Post by Kapitein Iglo »

Rosmalen?? Da's Eindhoven... klinkt voor veel ausländers hetzelfde, maar als je het moet lopen is het toch verdomd ver!

Anyways: geflockte delen zijn vrij slijtage gevoelig, maar nu ook weer niet zó erg dat het er af valt als je er naar kijkt. Ik leg mijn snap-off stuur altijd op mijn dashboard (schuivend) en door die beweging liggen de vezels soms effe scheef (zoals je ook wel eens ziet bij sommige lederen banken als je er over aait), maar een snelle aai maakt dat weer ongedaan. Ik zie bij mij, na bijna een jaar, geen slijtage.

Wel moet je er rekening mee houden dat het nog wel een tijdje "af blijft geven". Bij het flocken word namelijk een onderdeel eerst statisch gemaakt, daarna lijm er op gespoten en de flockdeeltjes worden in die lijm gesprayed. Door die statische elektrischiteit gaan de vezels overeind staan en krijg je dat "satijn" effect. Vezels blijven in eerste instantie ook aan de niet verlijmde delen plakken door de statische elektrischiteit, waardoor je die troep een tijdje terug vind in de auto.

Je kan die vezels in alle kleuren van de regenboog laten mengen, maar een funky kleurtje klinkt misschien leuk, maar werkt averechts met de spiegeling in de voorruit (de reden waarvoor de meeste mensen iets laten flocken is om spiegeling van het dashboard in de voorruit tegen te gaan). Een heel donkere bruin of grijs zal misschien nog wel werken. Maar net wat het beste bij de rest van je interieur past.

Op je deuren en andere panelen kan wel gewoon, maar let inderdaad wel op met slijtage. Het is best stevig, maar niet oneindig. Spreekt voor zich dat die vezels een keer gaan slijten.

Robin260z
612

Post by Robin260z »

Kapitein Iglo wrote:Rosmalen?? Da's Eindhoven... klinkt voor veel ausländers hetzelfde, maar als je het moet lopen is het toch verdomd ver!

Anyways: geflockte delen zijn vrij slijtage gevoelig, maar nu ook weer niet zó erg dat het er af valt als je er naar kijkt. Ik leg mijn snap-off stuur altijd op mijn dashboard (schuivend) en door die beweging liggen de vezels soms effe scheef (zoals je ook wel eens ziet bij sommige lederen banken als je er over aait), maar een snelle aai maakt dat weer ongedaan. Ik zie bij mij, na bijna een jaar, geen slijtage.

Wel moet je er rekening mee houden dat het nog wel een tijdje "af blijft geven". Bij het flocken word namelijk een onderdeel eerst statisch gemaakt, daarna lijm er op gespoten en de flockdeeltjes worden in die lijm gesprayed. Door die statische elektrischiteit gaan de vezels overeind staan en krijg je dat "satijn" effect. Vezels blijven in eerste instantie ook aan de niet verlijmde delen plakken door de statische elektrischiteit, waardoor je die troep een tijdje terug vind in de auto.

Je kan die vezels in alle kleuren van de regenboog laten mengen, maar een funky kleurtje klinkt misschien leuk, maar werkt averechts met de spiegeling in de voorruit (de reden waarvoor de meeste mensen iets laten flocken is om spiegeling van het dashboard in de voorruit tegen te gaan). Een heel donkere bruin of grijs zal misschien nog wel werken. Maar net wat het beste bij de rest van je interieur past.

Op je deuren en andere panelen kan wel gewoon, maar let inderdaad wel op met slijtage. Het is best stevig, maar niet oneindig. Spreekt voor zich dat die vezels een keer gaan slijten.
ok. thx. eigenlijk alles wat ik wilde weten. nu maar ff bepalen dan wat er wel en niet geflocked gaat worden. dan maar eens een prijsopgaaf laten doen

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Owja, over de prijzen: zorg dat je zo veel mogelijk delen als 1 deel aanlevert... ik had mijn dashboard helemaal uit elkaar geschroefd omdat ik dacht daarmee de prijs te drukken (dan hoefde hullie dat niet te doen en dat scheelt tijd), maar daar word het juist duurder van. Elk los deel moeten zo ook individueel behandelen (ophangen, voorbewerken, spuiten, etc) en dat maakt het duur.

Ik was uiteindelijk 140 euro kwijt voor de bovenkant van het dashboard, maar dat kan ook rond de 100 euro uitpakken als je het allemaal in elkaar laat zitten (alle klepjes, roostertjes en shit).

PeeSx
4500

Post by PeeSx »

Het gaat per deel inderdaad. ik heb net dat bedrijf in Nuenen gebeld en zij rekenen 50 euro opstartkosten en dan 75 euro per dashboard. Dus 1 dashboard is 125 euro maar als je er 2 laat doen dan deel je de opstartkosten en is het 100 euro per dashboard. Ofwel, maar hoe meer hoe beter. :D

Kandidaten voor flokkerdeflock :

1. Peter
2. Robin
3.
Lelijk paars rothok

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Jammer dat ik naast het dashboard eigenlijk helemaal geen interieur heb, dus helaas kan ik niet mee doen :(

Vincent_R
Wangan Warrior
5498
19 Oct 2009, 09:05

Post by Vincent_R »

Ik zou het graag willen, maar kan er nu niet aan mee doen helaas.
Interesse in een fotoshoot? Laat het maar weten!

Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19

Post by Noud »

Kan flocken ook op kale stukken aluminium plaat worden gedaan?
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

Skippy
Wangan Warrior
7017
19 May 2009, 19:16

Post by Skippy »

Ben ik ook wel benieuwd naar. :) Het lijkt mij wel aangezien alleen het lijm op de oppervlakte hoeft te plakken en het voorwerp statisch gemaakt moet worden (wat waarschijnlijk zou kunnen met aluminium).

PeeSx
4500

Post by PeeSx »

je kunt aluminium plaat ook laten flocken noud. Eigenlijk alles waar de lijm op hecht. Het enige wat statisch wordt gemaakt zijn de flockdeeltjes. Je kunt ook een muur voorzien van panelen die geflockt de zijn of bijvoorbeeld een kandelaar. Ik noem maar een zijstraat.
Lelijk paars rothok

Noud
Wangan Warrior
7735

Post by Noud »

Okay, bedankt voor de info! Ik zal dit even in de gaten houden m.b.t. data en dergelijken. Wellicht dat ik dan ook meedoe met de groep :).

Robin260z
612

Post by Robin260z »

ik moet nog even kijken wat ik allemaal wil.

Hangt ervan af of ik weer een radio in mn auto wil met speakers en of de deurpanelen geflocked moeten worden of gewoon een alu plaat word.

Dashboard en middenconsole sowieso

PeeSx
4500

Post by PeeSx »

Vermoedelijk ga ik er over 1,5 maand langs. Ik zie tegen die tijd wel of er iemand mee gaat ;)
Lelijk paars rothok

Noud
Wangan Warrior
7735

Post by Noud »

Hangt er even vanaf hoe het dan met de sx staat en hoe de vorderingen met het custom dash zijn, maar als het dan al vorm heeft en erin kan, kom ik met je mee!

Patrick
4731
26 Aug 2009, 17:41

Post by Patrick »

dit komt ook weer te vroeg voor mij...

achja.. dan doe ik wel samen met noud wat zooi die kant op..
Nürburgring count: 20

Johan wrote:Ik ga een supersportauto bouwen. Net als Koenigsegg. Van hout.

PeeSx
4500

Post by PeeSx »

Mocht er iemand zijn die ook mee wilt doen en denkt dit vóór eind november te gaan doen dan wacht ik nog even met mijn dashboard. Anders breng ik hem eind deze maand naar nuenen :)
Lelijk paars rothok

Noud
Wangan Warrior
7735

Post by Noud »

Voor eind november gaat hem sowieso niet worden dus op mij hoef je in dit geval niet te wachten Peet.

Robin260z
612

Post by Robin260z »

PeeSx wrote:Mocht er iemand zijn die ook mee wilt doen en denkt dit vóór eind november te gaan doen dan wacht ik nog even met mijn dashboard. Anders breng ik hem eind deze maand naar nuenen :)
als het idd scheelt in prijs en interessant is doe ik wel mee denk ik

PeeSx
4500

Post by PeeSx »

Dit zijn de prijzen:

Ga je alleen dan is het 125 euro
Ga je samen met mij of met meerderen:

2 dashboards: 100,00 euro per stuk
3 dashboards: 91,70 euro per stuk
4 dashboards: 87,50 euro per stuk
5 dashboards: 85,00 euro per stuk

Mocht je nog wat kleine delen hebben die je geflockt wilt hebben dan kun je beter even contact opnemen met flocktechniek.nl en vragen wat de losse prijzen zijn daarvan zonder opstartkosten. Dat tel je dan op bij bovenstaande en je hebt jouw totaalprijs ;)

Edit: een collega wil wellicht ook iets geflocked hebben. Hij zal het thuis bespreken met zijn pa die ook met oldtimers bezig is en laat het me nog weten. Als je zelf nog mensen weet die wellicht iets willen laten flocken dan helpt dat natuurlijk ook mee, ook aangezien je voor kleine onderdelen ook die 50 euro opstartkosten moet betalen ;)
Lelijk paars rothok

Post Reply