Remleidingen maken..

Discuss technical things regarding normal car parts etc here.
Kapitein Iglo
7919
phpbb3styles ©
20 May 2009, 12:46
Car: Suzuki Wagon R+

Post by Kapitein Iglo »

Zoals gewoonlijk gaat niets gewoon zomaar bij mij, dus ook mijn rolbeugel gaat niet zomaar in de auto. De standaard remleidingen en benzineleidingen zitten in de weg. Dit zijn "harde" leidingen en kunnen niet zomaar even aan de kant gelegd worden.

Hier zie je goed wat ik bedoel:
Image

De grondplaten van de kooi moeten dus precies daar gelast worden waar de remleidingen lopen (en aan de andere kant 2 solide benzineleidingen).

Nu is het plan om de leidingen (alle 5) te verplaatsen. Ik kan dan kiezen om ze óf allemaal helemaal opnieuw door het interieur te leggen en over de tunnel te laten lopen, óf alleen een "bochtje" maken om de poten van de kooi. Dat laatste is voorlopig voldoende, maar de eerste optie is het meest future safe.

Kan ik zomaar een leiding afzagen, nippel er op, rand er aan felsen, koppelstukje er aan en een nieuwe leiding er aan koppelen? Is het zo makkelijk, of zie ik nu iets over het hoofd?

En is er iemand die hier (veel) ervaring mee heeft en me hiermee wil helpen (online of offline, maakt niet uit)?

Mouluh
229
11 May 2011, 14:40

Post by Mouluh »

Als je het niet te moeilijk wil doen kan je best doorzagen. Dan met deze tool en nieuwe fittingen op maken.
Image

Met een koppeling kan je een flexibel stuk er tussen zetten of harde leiding.
http://www.autosportcompany.nl/rem-prod ... rtels.html

Omdat het stalen leidingen zal je wel wat kracht moeten gebruiken.

Kay
Wangan Warrior
2928
07 May 2009, 19:16

Post by Kay »

Je kun van die knelkoppelingen gebruiken, das denk ik het makkelijkste. Daar heb je geen felsset voor nodig. Dan is he,t gewoon een kwestie van doorzagen, knelkoppelingetje, leiding, koppeling, klaar. Die dingen kun je als het goed is bij elke automaterialenzaak te krijgen.
1983 Toyota Carina TA60

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Dat zou helemaal makkelijk zijn! Die ga ik opzoeken (en ook effe de diameter van die leidingen meten, da's wel handig om te weten).

merijndj
855
24 Jul 2009, 21:53

Post by merijndj »

en niet doorzagen maar snijden met een kleine pijpsnijder. Zo komen er geen metaalsnippers in de remleidingen ;)
Nissan 200SX - S13 - CA18DET

PeeSx
4500
10 Jul 2009, 10:01

Post by PeeSx »

Jup, en die pijpsnijder vind je weer bij de bouwmarkt bij de verwarmingsmaterialen. Felsset heb ik liggen. Maar die knelkoppelingen zijn makkelijker.
Lelijk paars rothok

[F]rea[K]listic
Wangan Warrior
933
11 May 2011, 18:18

Post by [F]rea[K]listic »

er zijn voor s13 gevlochte flexibele leidingen te krijgen.
is zoiets ook niet voor een imprezza te krijgen?
Nürburgring count: 2
Image

Supernova
7337
19 May 2009, 19:32
Car: Nissan Silvia (S13)

Post by Supernova »

[F]rea[K]listic wrote:er zijn voor s13 gevlochte flexibele leidingen te krijgen.
Die zijn alleen om aan je remklauwen te monteren en niet om hele leiding systemen om te leggen?
Image

Nivek
Wangan Warrior
2898
31 Aug 2010, 17:41
Car: Mazda RX7 (FC3S)

Post by Nivek »

RVS gevlochten slang kun je gewoon kopen met elke denkbare koppeling. Kun je maken wat je wilt.

Image
Image

Lap counter Nordschleife: 7
Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

[F]rea[K]listic
Wangan Warrior
933

Supernova wrote:
[F]rea[K]listic wrote:er zijn voor s13 gevlochte flexibele leidingen te krijgen.
Die zijn alleen om aan je remklauwen te monteren en niet om hele leiding systemen om te leggen?
nee, je hebt zo ook voor door de hele auto.
ben je ook meteen van de abs af.
zal wel eens vragen waar jeff die vandaan heeft!

zoals kevin het heeft gedaan is natuurlijk eigenlijk het zelfde alleen dan eigen fabricage! :wrench:
Image

Kapitein Iglo
7919

Post by Kapitein Iglo »

Heb je kant-en-klare kits daarvoor? Ook voor de Impreza?

ABS wil ik toch al ooit weghalen en dat zou dan een mooie oplossing zijn..

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Zelf heb ik nog nooi kant en klare kits gezien voor complete auto. Enige wat moeilijk aan zelf maken is het bedenken wat je nodig hebt
Image

Tracks driven: Zandvoort; Assen; Zolder (be); Spa francorchamps (be); Nurburgring Nordschleife (de)

[F]rea[K]listic
Wangan Warrior
933

zal vanavond wel even een voorbeeld foto'tje schieten.
ga toch met die auto aan de gang vanavond ;)
Image

Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19

Post by Noud »

Super Kevin! Nu nog even onder je Mazda uitkomen zodat je iets terug kunt zeggen op MSN, want ik heb nog zo'n 2 meter RVS gevlochten leiding nodig :D. Alvast bedankt!
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

Nivek
Wangan Warrior
2898

Post by Nivek »

Dat is wel heel veel, 2 meter. Wil je 2 keer de motor rond ofzo? :P
Image

Noud
Wangan Warrior
7735
05 May 2009, 16:19

Post by Noud »

Wat je nog had is ook goed hoor :D.
Nivek wrote:ach meid
Nürburgring count: 35

Post Reply